Met grote blijdschap delen wij je mee dat ons Team 2010 is geboren op 365 dagen voor de gemeenteraadsverkiezingen. Zij is 11 mens groot en behoorlijk zwaar als je alle capaciteiten van de leden bij elkaar optelt. Zij is het mooiste en beste wat onze partij maar kan wensen voor een duurzame ontwikkeling van de Gemeente Lochem en haar inwoners.

Volgend jaar maart zijn de gemeenteraadsverkiezingen. GroenLinks bereidt zich daar nu al op voor. Leden zijn gevraagd om zich actief op te stellen om de verkiezingen tot een succes te maken. Team 2010 is hiervoor opgericht. Het bestuur heeft een kandidatencommissie en een team voor het schrijven van het verkiezingsprogramma aangesteld. Nieuwelingen krijgen cursussen aangeboden in  groen en links gedachtegoed, debatteren en misschien ook wel in snel lezen en moties schrijven. Creatieve ideeën zullen door ons worden geopperd om de inwoners van Lochem te benaderen en in te lichten. Er komt heel wat op het team 2010 af en van onze ervaringen zullen we regelmatig verslag doen.

Team 2010 bestaat uit oudgedienden - ervaringsdeskundigen:  Hans van Hoorn, Marijke Visschedijk, Henk ter Wee, Henk Smit en Thom Delfgaauw, en enkele nieuwelingen Jolande van Borrendam, Tonnie Tekelenburg, Henk van Zeijts, Rene van der Weerd, Marcel Diephuis en…. Dit team wordt het eerste halve jaar voorgezeten door onze GroenLinks voorzitster Arda van den Brink. Iedereen zal zichzelf nog wel introduceren, de motivatie toelichten, kennis en ervaring aangeven en verwachte resultaten en persoonlijke ontwikkelingspad opstellen. Want we stellen ons beschikbaar voor GroenLinks met als doel om de verkiezingen tot een succes te maken, daarna met flair de gemeenteraad in te gaan en ook om ons persoonlijk te ontwikkelen in thema’s gerelateerd aan de gemeentepolitiek en op het gebied van analyse van beleidsstukken, spreken in het openbaar, leiderschap en communicatie.

Team 2010 nodigt jullie allemaal uit om te reageren op ons proces, mee te denken en ook actief te worden in aanloop van de verkiezingen en of daarna. Wij willen een hecht team smeden die samen de taak aankan een bijdrage te leveren aan de duurzame ontwikkeling van de gemeente Lochem. Vele “hoofden” maken licht werk. We zullen het medium Internet ten volle gaan benutten om een interactie met elkaar aan te gaan. Wij dagen jullie uit op stellingen te reageren (zie het forum op deze website), te stemmen tijdens een peiling of aan een actie mee te doen. En jullie mogen ook gerust ons uitdagen. Wij wensen Team 2010 en daarmee ons allemaal een lang en goed leven toe.