De regering heeft deze week de maatregelen rondom corona aangescherpt. Het bestuur van Lochem Energie heeft daarop besloten dat het beter is om de bijeenkomsten in het kader van de EnergieBespaarWeken af te lasten. Jammer natuurlijk, want er is veel werk verzet om mooie avonden te presenteren en er was voldoende interesse vanuit de inwoners.

Gelukkig is er ook veel goed nieuws:

1. Lochem Energie gaat wel gewoon door met het afmaken van de digitale versies van de presentaties, zodat iedereen straks veilig vanaf zijn eigen computer meer te weten kan komen over Zonnepanelen, een goed ingeregelde CV, subsidies en leningen, het isoleren van je huis en het afkoppelen van regenwater. Had je nog niet gereageerd? Je kan je nog steeds aanmelden en krijgt dan straks de link naar de digitale presentatie.
  2. Er is veel belangstelling voor de infraroodfoto's (dat wordt nog een hele uitdaging, zie ook hieronder). Had je nog niet gereageerd? Je kan nog tot 14 oktober een gratis infraroodfoto van je voorgevel aanvragen.
  3. De energiebespaarcadeaus gaan in de herhaling. Had je afgelopen voorjaar nog niet meegedaan? Dan heb je nu een herkansing. Keuze uit isolatieband, led-lampen, radiatorfolie, een energiemeter of een bewegingsmelder.

Meer informatie: LochemEnergie.