Geniet jij ook zo van onze groene lanen? Dikke kans dat de gemeente Lochem eigenaar is. Samen bezitten we 70.000 bomen in het buitengebied, twee bomen per inwoner. Dat is prachtig, maar roept ook een vraag op: hoe onderhouden we die? Het gaat daarbij om geld, maar ook om hoe we het groen in de toekomst willen hebben, wat vinden we met zijn allen belangrijk?

We nodigen iedereen uit voor de bijeenkomst ‘Bomen langs wegen’ op donderdag 19 november, vanaf 19.30 uur in ‘het Hart’ in Eefde. Linda Sanders (voorzitter GroenLinks Lochem) leidt de avond. Er zijn lezingen van Harald van de Akker (Natuurmonumenten) en Jaap Cannegieter (Bomenwacht Oost-Gelre). Daarna zijn er workshops over de thema’s burgerparticipatie, laanbeelden in transitie, waardes van bomen, en diversiteit bij herplant. De avond sluit om tien uur af met een borrel.

De bijeenkomst is een initiatief van GroenLinks Lochem. We willen mensen bewuster maken van de waarde van bomen in onze gemeente en zijn benieuwd naar ieders ideeën. Die geven bovendien inspiratie voor raadsleden en wethouders. Het College van B en W presenteert begin 2016 haar gemeentelijke bomenplan in de Lochemse gemeenteraad.

Linda Sanders, Marcel Diephuis, Jolande van Borrendam en Henk van Zeijts.