Als het goed is hebben alle leden onlangs een mail van Katinka Eikelenboom ontvangen, waarin ze ons oproept deel te nemen aan de digitale ledenraadpleging. Hieronder herhalen we haar mail:

Zoals ik je eind april al liet weten organiseren we in juni een digitale ledenraadpleging en een online congres. Dit doen we ter vervanging van het congres dat gepland stond op 14 maart en dat is geannuleerd vanwege de coronacrisis. Graag vertel ik je in deze mail meer over wat er gaat gebeuren.

Van 5 tot en met 12 juni kunnen alle leden hun stem uitbrengen in de digitale ledenraadpleging.

Op 5 juni ontvang je jouw unieke kiescode. Hiermee kan je online stemmen. Je ontvangt de kiescode op het mailadres dat bij onze ledenadministratie bekend is (waar ik je nu ook op mail).

Vrijdag 29 mei ontvang je de precieze lijst met stemmingen en alle informatie om je goed te kunnen verdiepen in je keuze. We stemmen over bijna alle onderwerpen die ook op het congres van 14 maart aan bod zouden komen: o.a. de moties, het kiezen van nieuwe partijbestuursleden, en natuurlijk het bekrachtigen van het lijsttrekkerschap van Jesse in voorbereiding op de Tweede Kamerverkiezingen volgend jaar. Alle spelregels voor de raadpleging vind je op ledenraadpleging.groenlinks.nl

Op 13 juni organiseren we vanaf 16:00 een online congres (zet het vast in je agenda). Dit is voor iedereen op internet te volgen. We delen hier niet alleen de belangrijkste uitkomsten van de stemming, we ontvangen ook speciale gasten, er is muziek en Jesse komt aan het woord. Hopelijk kijk je mee!

In het kort:

- De digitale ledenraadpleging is van 5 t/m 12 juni.
- Iedereen kan stemmen, je hoeft je dus niet van tevoren in te schrijven.
- 29 mei staat alle informatie online zodat je je kunt verdiepen in je keuzes.
- 5 juni ontvang je je kiescode.
- Op 13 juni maken we de uitslag bekend en organiseren we een online congres.

Het is natuurlijk niet hetzelfde als een echt congres, deze digitale raadpleging en de online uitzending op 13 juni. Velen van jullie zullen net als ik de ontmoeting, interactie en uitwisseling node missen. Ik hoop dat je van de gelegenheid gebruik maakt om je stem te laten horen. En hopelijk kunnen we elkaar snel weer in levenden lijve zien.

Hartelijke groet,
Katinka Eikelenboom
Partijvoorzitter GroenLinks

P.S. Medio maart heeft 27% van onze leden (meer dan 8.000 mensen) meegedaan aan ons ledenonderzoek. Geweldig om te zien dat onze leden zo betrokken zijn. Bijna de helft van de respondenten zet zich, naast hun lidmaatschap, ook op een andere manier in als vrijwilliger voor onze beweging, of wil dit in de toekomst gaan doen.